avatar Ten blog rowerowy prowadzi Rafall z miasteczka Toruń. Mam przejechane 81859.01 kilometrów w tym 30040.81 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.62 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Rafall.bikestats.pl

• Sprzęt Flash 29er

Maraton w Kole

Niedziela, 1 września 2013 · dodano: 01.09.2013 | Komentarze 1

Jedyny w tym roku mój maraton w wielkopolskim cyklu Gogola. Pojechałem bo wiedziałem że trasa będzie fajna gdyż układał ją zawodnik MTB Bartosz Bejm. To co ujrzałem na miejscu przeszło jednak moje wszelkie oczekiwania.
Startowałem z ostatniego sektora ale na szczeście na naszym dystansie nie było tłoku więc zaraz po gwizdku ostro w pedały i po ok 1,5 km byłem prawie w pierwszej czteroosobowej grupie. Prawie, bo widziałem ich kawałek przed sobą ale zawisłem. W płucach poczułem hiperwentylację i stwierdziłem że trochę odpocznę i pojadę swoim tempem. Za sobą widziałem małą grupkę i jakby podświadomie czekałem aż mnie dojadą w czym pomogło drobne zgubienie trasy.
Grupa się uformowała co mi nawet odpowiadało bo można było odpocząć po początkowych hopkach i przecinkach.
Gdy zaczęły się kolejne przecinki leśne jechało mi się na tyle fajnie że grupa została w tyle. Wystarczyło dodać teraz gazu i zniknąć im z pola widzenia.
Po tym manewrze dojechałem zawodnika z Bydgoszczy który odpadł z pierwszej grupy. Dogadaliśmy się i podciągneliśmy tempo. Dalsza trasa to była mieszanina lasu, przecinek, piaskowych dróg, podjazdów i zjazdów. Na ok 10 km do mety zobaczyliśmy jeszcze przed nami dwóch zawodników z pierwszej grupy, powoli ich doszliśmy i po paru szarpnięciach na hopkach zostawiliśmy z tyłu.
Na metę wjechałem 2 open i 1 w kategorii Masters I.
A tak trasę opisuje portal http://xc-mtb.info/art753.html

"A jak było? Twórca przebiegu trasy Bartosz Bejm z Koła ... "popłynął". Chyba tylko młodzieńczą fantazją można tłumaczyć przebieg trasy maratonu zaproponowany przez młodego mieszkańca Koła. Kilkadziesiąt zakrętów (zawodnicy tracili orientacje w terenie), mnóstwo "karczowisk", ścieżki wijące się wśród świeżo wyciętych krzaków, trudne grząskie podłoże i sporo długich, mozolnych podjazdów. ".